top of page

Jag har då tur med mina Mercedes (not)

Jag har haft 2 st MB varav en som jag fortfarande äger..

Fick punktering häromdagen och det är väll ingen big deal.. Man byter till resevhjulet o beställer ett nytt däck..

1* finns ingen originaldomkraft så jag måste åka o hämta en garage domkraft

2* en skalle på en hjulbult går av.. och då är det ju såklart ingen vanlig bult utan en kona håller fortfarande fast fälgen (se bild längre ner på bulten)

Jag tänker inte änsgå in på hur mkt min andra Merca kostade mig med allt krångel men ska den här börja nu oxå de jäklar..

Tänkte lejja bort jobbet men verkstan ville inte borra, för mkt jobb enligt domo utan ända rätta är att skära bort fälgen.. Gillar inte den iden..

Jag besutar mig för att borra själv.. har inget garage utan sätter mig i snön utanför borrar..

tog ett par timmar men fick ut den jäkeln.. och en ny bättre modell på original bult fanns att hämta på den lokala skroten..

Follow Us
  • Twitter Basic Black
  • Facebook Basic Black
  • Google+ Basic Black
Recent Posts
bottom of page