top of page

Flashforge dreamer PLA test

Jag fick en Flashforge dreamer i julklapp av min kära fru..

Den har dubbla extruders vilket gör att man kan skriva ut 2 olika färger samtidigt eller 2 olika material..

Dock sitter det endast en detalj kylfläkt på..

Så jag var tvungen att testa om det blir nån skilldnad på utskriften beroende på vilken extruder jag kör PLA i..

Standar inställningar

Standard upplösning

Modell: 3DBenchy

Material: Svart Flashforge PLA

Jag började med den högra, längst ifrån fläkten.

Det warpade lite som ni ser på bilden, längst fram några mm upp och skorsten har ett märke på baksidan..

Dessa deformationer finns inte på den vänstra.

Slutsats..

PLA printas best i den högra extrudern! ;)

Follow Us
  • Twitter Basic Black
  • Facebook Basic Black
  • Google+ Basic Black
Recent Posts
bottom of page